Alla inlägg under juli 2008

Av Lindilis kennel - 27 juli 2008 17:34

Kwicken vart 3 e bästa hane med reservcacib. Hanen som tog cacibet är redan intuch så Kwicken får det cacibet han behöver. Kanon!

Grattis till Lotta... Milton blev BIR veteran samt BIM. Doriz tog cert. GRATTIS GRATTIS GRATTIS


Lava har börjat löpa idag. Jippie!

Av Lindilis kennel - 20 juli 2008 19:12

Tog med mamma till utställningen i Köping. I bilen sa att det är så himla skönt med Kwick för att han går så jämt. Tar alltid ck.... sen försökte jag vara snabb att säga peppar peppar ta i trä....för de flesta vet ju att när man säger så, så blir det alltid tvärtom. Hade däremot inget trä att ta i och mycket riktigt vart Kwicken 2a i championklassen efter Puzzel ( Grattis Anna!! :-)). Frågade varför vi inte fick reserv cacibet och fick då klart för mig att Kwicken inte fick ck :-) Så nu ska jag aldrig mer säga så :-)


Tycker utan tvekan att min hund är värd ck då han är av SÅN kvalité. Men håller med domarens kritik också. Han är ju ganska svår att gå med i ringen då han lätt blir låg. Men det har blivit mycket bättre. Men det var viktigt för den här domaren som ville ha mycket show i hundarna, vilket iofs gör mycket på helhetsintrycket på hunden.

Måste hitta trick att få upp hans självförtroende på utställningar. Hemma så har det gått framåt och han är aldrig låg längre. Så med lite tur, träning och tålamod så kommer det nog på utställningarna också.


Nu har jag lille Chip hemma, som ska semestra hos oss i nästan 2 veckor då matte o husse är utomlands. Ska bli mysigt att få rå om honom ett tag.


Nu är siktet inställt på Ransäter nästa söndag.... och jag säger inget om ck ;-)


Nu vill jag att mina tikar ska börja löpa, Tai ska börja när som helst och Lava en vecka senare. Bara dom inte drar på det....vill ju gärna ha huset fullt med valpar igen!

Ovido - Quiz & Flashcards