Alla inlägg under februari 2009

Av Lindilis kennel - 26 februari 2009 20:14

Chips familj kunde inte ha honom kvar så han är nu åter i vår familj.

Han har fullt upp med att leka och kolla läget.

Han är otroligt trevlig och har mycket energi. Så som mitt mål att phaléner från mig ska vara. Phaléner med mycket gas och som är framåt.

Han är bara 11 månader men har mycket päls :-D. Utan att förlora elegansen. Han är så fin att se på. Här kommer en lite bild på honom.

Av Lindilis kennel - 23 februari 2009 09:45

Har legat i influensan ett par dagar och det var några år sedan, så det var länge sen man kände sig så dålig.

Men vart glad när jag öppnade mailen och fick se härliga bilder från två av mina valpköpare.

Runi med familj som har Lindilis Aega , "Maja" som har blivit en stor tjej nu, hela 2 år. Kul att höra om framstegen och att ni ska påbörja en agilitykurs.


Sen har vi lilla Titti som Peggy Månsson äger som har debuterat i utställningsringen med en 1a i valpklass! Grattis!

Hon ser otroligt lovande ut!


Tack för alla bilderna.

Här ser ni dom med Maja överst och Titti nedan.


Av Lindilis kennel - 19 februari 2009 18:03

Ibland blir det lite oplanerat.

Doriz som jag hade planerat att para med Kwick men valt att avvakta pga olika orsaker, bröt sig ut genom hagen, fick upp dörren och bröt sig in (!!!) till Kwick. Fick lite panik då jag kände att jag ville avvakta med denna kombination. Men nu har jag valt att låta henne gå tiden ut och inte spruta henne.

Tror mycket på kombinationen och man får ta nackdelar med fördelar.

Så få göra UL på henne om några veckor för att se om hon är dräktig.


Sen var jag iväg med Aramis och Luna till deras första utställning. En inoff valputställning i Sollentuna. Domaren va en officiell domare Cindy Pettersson.

Både Luna och Aramis skötte sig exemplariskt i ringen. Framåt och positiva. Var så kul o se! Aramis var enda hanen och fick 1 HP.

Luna hade en konkurrent men Luna placerade sig först med 1-1 HP.

Så jag fick gå in med både Aramis och Luna.

Luna vart BIM med kritiken:


Reslig ung dam med utmärkta proportioner. Mycket fint huvud med bra öron och ögon. Bra förbröst och hals. Välvinklad fram och bak, rör sig med god steglängd.


Aramis vart BIR och även BIG-4 med kritiken:


Reslig hane med utmärkta proportioner. Fint huvud med bra bett och käkar. Bra hals och front, härligt välutvecklad bröstkorg. Fin svans och mycket gott steg.


Här kommer lite bilder under dagen. Tack Sandra för att du tog lite foton. :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards