Alla inlägg under december 2008

Av Lindilis kennel - 13 december 2008 10:54

Här har det kommit snö som har fått ligga kvar.

Härligt tycker hundarna och valparna har fullt upp med att utforska hela tomten.

Dom blir snart hela 9 veckor och tiden går fort.

De är mest ute i huset nu och tillbringar bara sovtiden och matstunder i valphagen.

Här kommer lite bilder från första gången dom var ute i hundhagen.


Av Lindilis kennel - 8 december 2008 14:13

Lilla Eternity flyttade igår till sin nya matte Peggy. Tågresan till Trelleborg hade gått bra så det var verkligen skönt!

Måste bara sätta in en huvud bild på henne som Mimmi hjälpte mig att ta!

Annars är allt bra med dom resterande tre valparna. De är full fart i dom 12 små benen och ibland undrar jag om jag har fött upp små pirayor :-D
Dom tre sitter fast i mina byxben när jag går :-)

Taiga repar sig bra, det har varit gipsbyte ett par gånger och det har tydligen läkt så bra att den 17 dec ska hon förhoppningsvis bli av med gipset och vi kan påbörja med rehabiliteringen. Prognosen ser betydligt bättre ut än väntat och förhoppningsvis kan hon bli så pass bra att hon kan ställas, leka och följa med på promenader. Men om det blir någon mer agilityträning/tävling är svårt att säga.

Har tänkt att köpa in lite agilityhinder till våren och träna Kwick och Lava. Går det tillräckligt bra så kanske vi kommer ut på tävlingsbanorna igen. Det återstår att se. :-D

Ovido - Quiz & Flashcards