Alla inlägg under november 2008

Av Lindilis kennel - 23 november 2008 22:59

berätta att hanen i D-kullen blir kvar hemma. Kan inte sälja honom, tror att jag kommer att missa en kanonhane och kommer att ångra mig, resten av mitt liv då :-D Så Mimmi kommer att deläga honom med mig.


Idag var Mimmi här och hjälpte mig att fota valparna. Det vart kanonbilder. Alla valparna skötte sig strålande. :-) TACK Mimmi för all hjälp och framförallt för trevligt :-D sällskap o hundprat. Lilla Diva var med, hon flyttar ju hit så fort Taigas ben har läkt. Diva är en riktig sötnos :-)


Imorgon flyttar Challenger, kommer bli lite tufft. Har fäst mig enormt vid denna valp. Han är så enormt härlig. Vet att han kommer få det kanon hos sin fodervärd Kattis.


Här kommer lite bilder...

Av Lindilis kennel - 18 november 2008 09:01

Nu rullar veckorna på fort.

Challenger har redan hunnit bli 7 veckor och Taisans valpar 5 veckor.

Det börjar bli ös i valphagen.

Challenger har varit ute för första gången och det var inga som helst problem. Han var orädd och nyfiken på vad som hände i stora världen utanför. NU får jag bara rå om honom en vecka till innan han åker till sin fodervärd Kattis i Frövi. Där ska han bo med Sudden, en bichon havanaise.


Har bestämt mig för att tik 3 blir kvar hemma på delägarskap med min syster Mimmi på Thairghays kennel.

Helst skulle jag vilja behålla alla valparna men det blir lite svårt :-D

Av Lindilis kennel - 7 november 2008 19:25

Dom som känner mig vet att jag har haft det tufft inom vissa områden dom senaste tre veckorna. Livet har vänt i en ny riktning kan man säga och man får nya värderingar. Har iaf glatt mig åt hundarna och valparna.


Igår ville ödet annorlunda.

Taiga som börjat lämna valparna på kvällarna för att ligga i mattes säng som vanligt. När hon skulle hoppa upp i sängen gjorde hon en missbedömning och hamnade fel. Efter att ha spenderat tiden på Strömsholm och gjort röntgen och datortomografi så visade det sig att hon har en fraktur i övre leden som sitter vid bogen på höger fram.

Tyvärr är det så oturligt att det är så splittrat och med massor med flisor så att det inte går att operera. Hon kommer troligen aldrig bli helt återställd.

 Just nu ligger hon inlagd med gips och för smärtlindring, hon kommer ha en lång rehabiliteringstid men vi ska kämpa så långt det går. Det kommer det bli nya datortomografiundersökningar och byte av gips varannan till var tredje vecka.Dom som känner mig vet att Taiga ligger mig otroligt varmt om hjärtat och hon har alltid varit väldigt speciell för mig, så det här känns otroligt tungt.

I värsta fall kommer hon att stelopereras om det visar sig att det inte går att läka ut själv.  Min fina vackra Taiga, mina tankar finns hos dig!


Som tur är har Taiga ett otroligt barnbarn, Lava som har tagit till sig valparna, så Challenger har fått tillökning i sin valphage. Tur i oturen kan man säga då valparna bara är 3,5 vecka och fortfarande behöver en "amma".

Dom är otroligt intresserade av mat och välling så det här ska nog gå bra. Får öka upp Lavas mat och hoppas att hon kommer igång ännu mer med mjölkproduktionen.


Har alltid haft mina hundar i sängen, men har aldrig varit med om eller hört om något liknande. :-(

Ovido - Quiz & Flashcards