Alla inlägg under augusti 2008

Av Lindilis kennel - 31 augusti 2008 09:50

Vilken kanonhelg det blev för Kwicken!

Han blev BIR idag med CACIB! SÅÅÅ kul!

Han går mycket bättre i ringen nu och har fått lite bättre självförtroende!

Kul och härligt att han utvecklas!!

Nu blir det en liten paus från ringarna ett tag tror vi om vi inte ska satsa på en resa till Norge till! Nästa vecka är det dags för rabies vaccination!!

Av Lindilis kennel - 30 augusti 2008 09:43

Idag tog Kwicken hem full pott i ringen och blev BIR!!

Delphi fick en 2a pga av storleken. Men i övrigt fick hon lovande kritik förutom att hon enligt domaren behövde massa tid för att utvecklas. Hon är ju bara 9 månader så det är ju inget konstigt.

Av Lindilis kennel - 29 augusti 2008 08:21

Idag bar det av till Gotland med Delphi och Kwick!

Lotta med hundar samt Min son Isac följer med.

Av Lindilis kennel - 19 augusti 2008 11:31

Nu är det dags att börja jobba igen tills valparna kommer!

Känns rätt så skönt!

Håller på att renovera här hemma med så snart så har vi nytt avlopp och förhoppningsvis ett nytt badrum om allt vill gå min väg :-)


Om 2 veckor ska jag göra UL på Lava. Vill se om hon är dräktig!

Ska bli kul att veta.

Nu är det bara 2 veckor kvar till Gotland... nedräkning pågår :-D

Av Lindilis kennel - 17 augusti 2008 11:23

Vilket väder, regn regn och regn.

Vi var inte direkt torra.

Men i ringen gick det desto bättre!

Kwicken vart BH-2 efter Milton som vart BIM o BIR-veteran och Doriz vart BIR med CERT!!!!!! Vilken kanonhelg för mig och Lotta!!!

Grattis Lotta till framgångarna!!!

Nästa utställning blir Visby om 2 veckor.


Träffade Petra igår som har amstaff kenneln Eastzone. Hon ska hjälpa mig med viltspåret med Delphi i oktober. SUPERTACK Petra!! Ska bli superkul!!

Gick bra för Petras tik, min favorit Bringemos Fame and fortune i Nyköping igår, tog cert och BIM! Stort grattis!

Av Lindilis kennel - 16 augusti 2008 11:20

Vilken kanondag i utställningsringen!!!

CH Molargårdens Kwick vart BIR med CACIB i tuff konkurrens. Superkul!

Han gick strålande idag och visade sitt bästa.


Av Lindilis kennel - 12 augusti 2008 11:17

Nu hoppas vi på många friska valpar med samma kvalité som förra kullen.

Vart en superb hängning på 22 minuter!

Blir alltid väl mottagen hos Karin och Per-Inge! Var verkligen supertrevligt!

Fått många och fler idéer hur jag ska utveckla min hundverksamhet i framtiden!

Nu är det 9 långa veckor kvar!!

Av Lindilis kennel - 7 augusti 2008 19:05

Hela dagen har jag spenderat hos Mimmi för att fixa hemsidan.

Har haft problem och inte kunnat ändra alla sidrona och publicera den. Men nu äntligen är det fixat så jag kan greja med den själv! Tack Mimmi....du är en ängel!

                                                  
         

Delphi och jag tog en promenad till Mimmi. Viktigt att hundarna får egentid också, så idag var det Delphis tur. Så skönt med henne för hon är ALLTID glad. Finns inget ont eller surt i den hunden överhuvudtaget och det är så härligt. Har aldrig hört henne morra. Snart är det utställning för henne, men vi har inga stora förhoppningar på henne, då hon är i fulåldern och behöver utvecklas mer. Men underbarare och snällare hund får man leta efter.

                                                  
       
                                                  
     

På tisdag ska Taiga paras med Attack, då åker vi till Vittorias kennel. Ska bli trevligt. Blir alltid väl mottagen där av Karin och massor med kul hundprat. Det ser jag fram emot. Vart så förtjust i deras chihuahua Filippa från utställningen i Ransäter....om man har tur får jag ner henne i fickan hem denna gång...*haha*

Ovido - Quiz & Flashcards