Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Lindilis kennel - 25 maj 2008 20:57

Idag handlar det inte om hundarna :-)

Idag var jag och grannen iväg med hästen till hopptävling.

Upp tidigt igen, iväg och packa alla saker i bilen. Fodrade hästarna och det bästa av allt.... morgonkaffe och lite tjej/grann snack innan avfärd.


Väl framme så gick jag banan. Enkel bana men fanns ett litet hinder som jag tvekade på om vi skulle komma över. Adriana är känslig att rida och man måste vara 1000% säker att vi kommer över annars så kan hon stanna.


Framhoppningen gick kanon, hon var het och gjorde lite bakutsparkar men bjöd fint på hindrena.


Första klassen gick väl sisådär. Felfritt banan runt, men hade inte riktigt det flytet som jag vill ha. Tappade rytmen och tappade stigbyglarna 3 hinder så fick rida utan halva banan :-)


Andra klassen kändes mycket bättre. Vi hade ett härligt flyt och hon bjöd fint på hindrena. Hon var på väg att stanna vid plastskynkehindret men med lite envishet kom vi över. Vi fick ett nedslag på ett hinder men jag och hon behöver mer tid, så att vi synkar varandra bättre. Även att jag kan stödja henne vid rätt tillfällen.


Stötte däremot på en instruktör, så vi ska prova att rida lite för henne så får vi se om den instruktören passar oss, så vi kommer vidare och kan få tips :-)


Linda med hovar idag ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards