Alla inlägg den 16 april 2008

Av Lindilis kennel - 16 april 2008 20:31

Idag var jag, Delphi och Kwicken hos Mimmi.

Ville ha lite nya ståbilder på Delphi för hon har ju växt ganska rejält nu. Börjar bli mer och mer massa på henne. Hon breddar sig fort. Hon har tappat dubletterna av hörntänderna nu.

Tränade lite "ring"träning med Delphi ochså. Springa i koppel..Mimmi fottade när vi sprang. Får se sen hur de blev. .... Det är ju snart dax för Forshaga. Iofs bara valputställning men det ska börjas i tid. Lite skillnad att springa med en amstaff i ringen än en phaléne :-) inget högklackat där inte... om man inte vill springa runt med brutna fötter....*haha*

Pratade massor med hund också, det blir ju lätt så när två uppfödare....och systrar träffas. :-) Vi hundmänniskor kan ju inte prata annat.....speciellt inte med varandra. :-D


På kvällen skulle jag och andra syrran Lotta se på skräckis.... Lite av hennes o min grej.... :-) kollar alltid bara på skräckisar. Hur som haver, så hade det varit jääääätteläskigt om inte Delphi förstört stämningen.....

Där ligger man i soffan och kollar på skräckis med nerverna utanpå och hunden börjar snarka...o då menar jag SNARKA. Hon snarkar högre än en gubbe. Helt otroligt. Jag puttar till henne lite där hon ligger....i mitt knä ( vet att hon är en amstaff men Delphi tror att hon är en phaléne) men ingen reaktion. Hon fortsätter, jag skakar om henne...hon tittar upp men lägger sig sedan ner och låter ännu högre. Den skräckisen vart inte så läskig för jag kunde inte hålla mig för garv. Delphi förgyllde min dag, men förstörde min skräckis. Ska nog hyra komedi nästa gång....*s*


//Linda med många tazzar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards