Alla inlägg under april 2008

Av Lindilis kennel - 15 april 2008 20:57

Vill bara skriiiiika ut min lycka!

Körde ett träningspass med Delphi och det gick såååååå bra!

Vi kompletterar varandra så himla bra.

Tack Mimmi, Explozens kennel för denna underbara hund!!!

Intresserad av en amstaff? Då rekommenderar jag hennes kennel VARMT!

www.explozens-kennel.com

Vilken arbetsglädje hon har!

Jag blir bara mer och mer lycklig över denna hund. Hon är alltid glad. Jobbar i alla lägen.


Nu till Kwicken.

Gick kanon med honom hos veterinären. Nu är han kanonfräsch i munnen.

Vi har tränat lite stå idag. Han står ju av sig själv. Vi tränar på att få upp gnistan. Den är på gång. Han vart lycklig när jag hämtade honom. Studsade som en studsboll. Veterinären vart förvånad att jag bara hade haft honom i 2 veckor :-D


Valparna mår bra. Blir så glada när man kommer till valplådan. Så häligt nu när man faktiskt märker att dom finns här i huset :-)


Nu är denna dag förbi. Dags för tv och house :-)

Av Lindilis kennel - 14 april 2008 11:18

Idag har valparna flyttat från övervåningen ner till vardagsrummet. Nu börjar ju den viktiga delen med ljud och sociala saker. Dom trivs mycket bra här nere. Spännande med alla nya saker som man kan sitta och titta på.


Imorgon är det dax för Kwickens tandskrapning. Jag ringde och bad att dom skulle klippa ner hans klor också när han ändå är sövd. Det var inga problem. Det tackar vi Västerås djurklinik för :-D Tycker alltid det är lite obehagligt när djuren ska sövas. Finns ju alltid en risk.


Igår var Mi här och fotograferade valparna. Så kul när man får besök. Hon är ju en mycket bättre fotograf och har en mycket bättre kamera än vad jag har. :-)


Längtar till utställningarna börjar. Men det börjar närma sig!


Kram: Li med fyrbenta

Av Lindilis kennel - 12 april 2008 18:48

Det vart inte Bill o Bull som det diskuterades om på phaléneforumet :-)


Efter mycket om och men så har det blivit:

Hane 1,  vit och röd : Lindilis Back to reality

Hane 2, vit och svart: Lindilis Back on track


Har lite med omständigheterna och det runt omkring som hände med förlusten av dom två andra bebbarna.


Skriver mer imorgon :-)

Kram från mig o vovvar



Av Lindilis kennel - 11 april 2008 12:36

Bebbarna fyller 3 veckor idag!

Tidens går så himla fort!

Hane 1 väger 658 gr

Hane 2 väger 695.

Vågen är inte helt tillförlitlig så det här är ca siffror!

Lite bilder  kommer här!

Av Lindilis kennel - 9 april 2008 21:01

Har varit en ganska lugn dag.

Har inte tränat något speciellt mycket.

Har lyckats befästa ligg på Delphi. Äntligen måste jag säga. Det är det som har tagit mest tid. Hennes spökålder börjar komma nu....vaktar trädgården. Stod och skällde på min...(!!!) skugga. Ja, det är fortfarande lika märkligt hur hundar kan reagera i den åldern. :-D


Min mamma fick passa Kwicken över en natt när jag var och jobbade. Det passade inte honom, han satt och grät ute i hallen och valde att sova där nästan hela natten. Sen förstod han att jag inte kommer tillbaka innan morgonen så då dög mammas säng. Han vart superlycklig när jag kom tillbaka. Har nog redan lyckats skämma bort honom. Det är ju inget önskvärt beteende utan betyder mer osäkerhet när dom gnäller och blir oroliga, men jag ansåg att det var bättre där över natten. Men annars har han anpassat sig kanon. Han har hittat sin plats i flocken...och även i min säng...*s*

Lava sover ju i Isacs säng, min 6-åriga son. Dom två har alltid fungerat som handen i handsken.


Valparna växer som bara den. Dom har utvecklats väldigt mycket. Ibland börjar jag tro att jag är för blödig för att vara uppfödare. Fäster mig otroligt vid dom. Men kan ju inte ha hur många hundar som helst....även om jag skulle vilja :-)


Som ni ser så måste jag bara visa de här bilderna jag tog på Kwicken och Lava här om dagen. Härligt och se när dom är så lyckliga.


//Linda o vovvarna

Av Lindilis kennel - 8 april 2008 10:40

Kul med phaléneträff i enköping. Hoppas det kommer många.


Bokat tid för Kwicken hos veterinären den 15 april. Han har mycket tandsten, har nog inte varit skrapat på bra länge. Men bara det tas bort så blir det lättare att underhålla. Vill inte utsätta honom för den smärta det skulle orsaka att ta bort all den tandsten han har.

Har bokat in oss på massa utställningar hela sommaren. Ska bli himla kul att åka igen. Har ju vart ganska lugnt på den fronten sen jag fick Leah för ett år sen. Men nu är det dax igen.


Glöm inte bort att besöka min hemsida: www.lindilis.se och lämna några spår i gästboken. Alltid trevligt.


Har skrivit inlägg om domares bedömning av phalénernas mankhöjd i forumet. Vill gärna få upp en diskussion kring detta.

Gå in på phaleneforumet: http://phalene.forum24.se/ och skriv dina åsikter.


Ha det!!

Linda med fyrbenta vänner

Av Lindilis kennel - 6 april 2008 16:30

Premiär för bebbarnas o Tais avmaskning. Gick som en dans.

Min dotter Leah fyller 1 år idag... *HURRA*

Visade min äldre syster Heléne hur min lydnad med Delphi går. Går så bra. Har börjat försvåra lite i linförigheten...inte bara raka spår och hon är ju grymt följsam. Måste få henne att fungera bättre med phalénerna bara. Lava riktigt avskyr henne. Hon gör ju bonsaihopp mot henne...vilket inte Lava tycker är kul. Så får köra intensivträning med henne. Det måste ju fungera för alla, alla vovvar ska känna sig bekväma inne.


Får se om vi, jag och Lava ska ta en tur till brukshundsklubben i veckan och köra lite agility. Kwicken får nog följa med och iakta oss. Delphi kan ju få köra lite raka tunnlar...brukar ju vara uppskattat :-)


Min hemsida är uppdaterad.....duktiga Mimmi. Vad skulle jag göra utan dig. :-)


Kwicken mår strålande bra. Tycker det går väldigt fort här hemma bara. Det är ju aldrig lugnt här förens på kvällarna efter 20. Han kommer att vänja sig.


Nog om oss idag... :-)

Av Lindilis kennel - 4 april 2008 11:50

Var o socialtränade Delphi idag i Enköping. Hon tyckte det var jättekul. Men känns ibland som om det är onödigt att socialträna henne...hon grejar ju allt galant.


Var ute på fältet med phalénerna. Kwicken fick sitt första tokryck. :-) Men tror inte han är van att springa i lite annan terräng än plant underlag....han gkorde lite volter. Men så himla skönt att se att han är en lycklig hund. Han börjar förstå att det är väldigt kul att springa och bli jagad av Lava. Han börjar tycka att Lava är ganska normal. :-) Han har gulliga grejer för sig på morgonen. Han ska gnosa in sig bredvid mig och mysa.

Tai fick för sig att hon skulle bada i ån här bredvid. Lava som tycker att Taiga är häftigast i världen hakade på. Dom hade superkul. Kwicken förstod inte poängen med att gå i det där smutsiga vattnet. Skönt var väl det. Det blev bara bad av Tai o Lava som ångrade sig att dom gått i ån med att få en konsekvens att bli badad.


Mimmi kom över o fottade bebbarna B i går. Hon e så gullig som hjälper mig. Men hon fick svårt att slita sig :-D Dom är väldigt lugna och sover i handen. Gärna upp o ner vända.  Ögonen har öppnats på dom. Hur charmiga som helst. 2 veckors vägning igår, hane 1 vägde 495 gram och hane 2, 535 (!!!!!) gram. Bilder kommer ut på hemsidan på dom så man kan se hur runda dom är.


Plockade stygnen på Lava. Såret ser fint ut och Lava har blivit sig själv igen. Mattes lyckopiller. Funderar på om jag ska köra igång agilityn på henne i maj eftersom hon inte har några valpar. Kanske man kan tävla lite i sommar. Hon är ju grymt snabb. Men hon har en svaghet...tunnlarna... Dom är ju roligare än allt annat så hon tar dom gärna mer än 5 ggr. Träningsfråga såklart men glädjen finns där o det är ju det som är poängen med agility.


Ska snart lägga in lite mer bilder som tagits under dagen.


Linda N :-D Tror inte du kan lista ut vilken hane jag ska använda på Tai.... inte någon av mina :-) hehe.... det är bara att klura vidare...


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards