Alla inlägg under april 2008

Av Lindilis kennel - 3 april 2008 23:24

Här kommer bilderna

Av Lindilis kennel - 3 april 2008 23:06

Idag har det varit fullt upp... som alla andra dagar :-)

Kwicken har installerat sig bra. Han är reserverad men öppnar sig mer och mer. Om man jämför honom med mina andra phaléner så är han väldigt blyg. Tai och Lava är ju som virvelvindar och busiga. Han bara är just nu. Men det kommer att släppa när han installerat sig ordentligt och anpassat sig hur vi lever här. Sånt kan ju ta tid men det är ingen tvekan om att han kommer att trivas. Mina hundar är ju vana att får väldigt mycket uppmärksamhet och gos. Han tycker att jag är lite märklig som pysslar och myser så mycket men han fullkomligt somnar i knät när man gosar med honom. Så jag kommer nog att lyckas att skämma bort honom med! :-D


Delphi tycker det är underbart med ytterligare en phaléne att terrorisera. Hon blir lite bitter bara att Kwicken inte bryr sig om henne. Hon ordagrant skriker ut med sitt kroppsspråk---SE MIG :-D HÄR E JAG....

Idag fick hon ett riktigt amstaffryck när vi var ute på ängen...dumma jag hade tyvärr ingen kamera med mig. Vi har även tränat lite lydnad idag. Linförighet och kontaktövningar.... Hon är ju bara för grym att träna. Den kontakten och arbetsviljan hon söker o har är helt otrolig. Vill börja kurs NU så jag kan bibehålla detta.

Den 3-4 maj ska jag till Forshaga med henne o ställa. Förhoppningsvis med samma kanonkritik som sist. Jag tycker ju som alla andra att min hund är finast och bäst i världen :-D


Kwicken kommer att börja ställas så fort som jag tycker att han har installerat sig färdigt. Ska bli himla roligt att ställa honom. Han gör allt själv. Behöver inte rätta till något alls...snacka om välkonstruerad hund... Duktig Monica ;-)


Valparna bara växer. Den lille svartvita rymde ur lådan....:-) det går framåt. Nu är det snart dags för första avmaskningen. O snart ska ögonen öppnas.


Lägger in lite bilder som tagits idag.


Nu är det dags att sova...

Linda med ligan

Av Lindilis kennel - 2 april 2008 16:24

Det är bara att inse att det är dax att börja blogga. Min syster Mimmi försökte få mig att blogga för ett bra tag sen men jag hade inget intresse.

Men efter att ha läst alla andras bloggar så är det ju faktiskt himla kul.


Just nu sitter jag på tåget efter att ha hämtat min nya avelshane. Ytterligare en Molargårdare. Alla mina inköpta phaléner är Molargårdare. :-) Molargårdens Kwick heter han. Bilder kommer att läggas ut sen.


Kwicken ligger just nu och sover...han verkar ta resan med ro. Ska bli kul att ställa honom sen, han är en riktig fröjd för ögat vill jag lova!


Hemma växer valparna. Dom är för härliga!

Ska bli så himla kul att se hur dom utvecklas! Har ju stora förhoppningar på dessa 2 killar. Tyvärr fick jag ju ingen tik att spara. Så hoppas innerligt att jag ska få en tik i nästa kull. Rent statistiskt ser det ju bra ut. Har ju endast fått två tikar i de kullar som varit så det borde ju bli något.

Valparna är redan reserverade, så de spekulanter som finns får vänta till nästa kull om den är av intresse. Mer information om kombinationer kommer att läggas ut på hemsidan när hanen för Taiga är klar. Har en outsider på gång som inte är använd mycket. Nu fick ni något att klura på. :-)

Något som är klart är att Lava kommer att paras våren 2009 med Molargårdens Muskot. Jag gör om denna kombination då allt inte gick som planerat.


Nu ska jag mysa med mitt nya tillskott!

Hej så länge!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards